9 maj 2019
Som ett första steg i en mer genomgripande utveckling av digitala tjänster lanserar nu PBM en beställningsportal via webben där avtalskunder kan logga in säkert med hjälp av BankID. Enligt Andreas Schill, leg psykolog och affärsområdeschef för PBM Digital, planeras även en helt ny webbplats med uppgraderad funktionalitet, som exempelvis utökade kommunikationsmöjligheter och ytterligare digitala behandlingstjänster.
Under innevarande år kommer PBM att förbereda sin digitala infrastruktur för att på sikt kunna erbjuda företagskunder och klienter en fullt utvecklad digitalt understödd ”hälso- och serviceresa”. Där både kliniska- och ledarskapsinriktade tjänster kommer att stöttas av digitala hjälpmedel.
- Vi startar nu med att öppna en beställningsportal, vilket förenklar beställningar och kommunikation med våra kunder, säger Andreas Schill.
Enligt Andreas är PBMs mål och vision att företagets digitala erbjudande ska förenkla kontakttagande, ge en högre servicegrad och enklare tillgång till kvalificerade psykologtjänster.
- I dagsläget är nio av tio klienter som anlitar oss bosatta i storstadsområden. För dem handlar utvecklingen om att de ska få en smidigare leverans av våra tjänster, till exempel att kunna träffa oss hemifrån eller få uppföljning av sin behandling på ett okomplicerat sätt. Samtidigt är KBT en bristvara utanför storstäderna och där handlar utvecklingen om att kunna erbjuda klienter en faktisk tillgång till bra och kvalificerad behandling.
Läs mer här:https://se.visibacare.com/foretagsportalen-pbm/